VR- ja AR-teknologiat online-uhkapeleissä

Lisätty todellisuus ja virtuaalitodellisuus (yleisesti lyhennettynä AR ja VR, vastaavasti) ovat todellisuusteknologioita, jotka joko parantavat tosielämän ympäristöä tai korvaavat sen simuloidulla ympäristöllä. Lisätty todellisuus (AR) täydentää ympäristöäsi lisäämällä digitaalisia elementtejä live-näkymään, usein käyttämällä älypuhelimen kameraa. Virtuaalitodellisuus (VR) on täysin mukaansatempaava kokemus, joka korvaa tosielämän ympäristön simuloidulla.

AR:ssä virtuaaliympäristö on suunniteltu toimimaan rinnakkain todellisen ympäristön kanssa. Tavoitteena on olla informatiivinen ja tarjota lisätietoa todellisesta maailmasta, johon käyttäjä pääsee ilman hakua. Esimerkiksi teolliset AR-sovellukset voivat tarjota välittömiä vianetsintätietoja, kun luuri on suunnattu vialliseen laitteeseen.

Virtuaalitodellisuus sisältää täydellisen ympäristösimulaation, joka korvaa käyttäjän maailman kokonaan virtuaalisella maailmalla. Koska nämä virtuaaliympäristöt ovat kokonaan valmistettuja, ne on usein suunniteltu elämää suuremmiksi. Esimerkiksi VR voisi antaa käyttäjän boxin, jossa on sarjakuvaversio Mike Tysonista virtuaalisessa nyrkkeilykehässä.

Vaikka sekä virtuaalitodellisuus että lisätty todellisuus on suunniteltu tuomaan simuloitu ympäristö käyttäjälle, jokainen konsepti on ainutlaatuinen ja sisältää erilaisia ​​käyttötapauksia. Viihdeskenaarioiden lisäksi yritykset käyttävät yhä enemmän lisättyä todellisuutta, koska se pystyy luomaan tietopeittokuvia, jotka lisäävät hyödyllisiä, todellisia skenaarioita.

Online-uhkapelien uuden vallankumouksen partaalla

Miten näitä kahta teknologian osaa voitaisiin käyttää tekemään online-pelaamisesta jännittävämpää? AR- ja VR-uhkapelit ovat vielä lapsenkengissään, joten tämän teknologian tarkan käyttötavan määritteleminen online-kasinoilla on haastavaa. Lisäksi, vaikka sekä VR että AR ovat yleistyneet parin viime vuoden aikana, erityisesti pelaajien keskuudessa, ne ovat vielä kaukana laajasta saatavuudesta.

Viimeisin vallankumous online-uhkapelimaailmassa oli älypuhelinvalmiiden pelisovellusten ja -pelien kehittäminen. Se katkaisi kielet, jotka sitoivat pelaajat heidän tietokoneisiinsa, kivijalkakasinoihin ja vedonlyöntikauppoihin – nyt he saivat pelata vapaasti liikkeellä. Toinen tärkeä hetki oli kryptovaluuttojen tuominen uhkapeleihin, mikä lisäsi ylimääräistä kannattavuutta ja yksityisyyttä ja nopeuttaa transaktioita.

VR- ja AR-teknologian soveltamisella nettipelaamisen alalla on yksi tarkoitus: Käyttäjäkokemuksen parantaminen luomalla uudelleen henkilökohtaisen pelipaikan tunnelmaa, josta voi nauttia turvallisesti kotoa käsin. Netticasino.com mukaan VR:n sovellus voisi ratkaista verkkopelaamiseen usein liittyvän vuorovaikutteisuuden puutteen ja yksinkertaisen tylsyyden ongelman.

AR:n ja VR:n käyttö verkkouhkapeleissä

Yksi suurimmista opetuksista, joita rahapelioperaattorit oppivat COVID-19-pandemian aikana, oli vain online-pelaamisen merkitys. Uhkapeli- ja vedonlyöntisivustojen ansiosta online-uhkapelisektorin kannattavuus nousi valtavasti sulkemisen aikana. Mielenkiintoista kyllä, vaikka lukitustoimenpiteitä lievennettiin, monet pelaajat päättivät pitäytyä rahapelaamisessa yksinomaan Internetin kautta. Tämän seurauksena verkkopelaamisen arvon odotetaan nousevan 72,02 miljardiin dollariin vuonna 2021.

VR-uhkapelaaminen antaa pelaajille mahdollisuuden päästä kasinon täydelliseen 3D-versioon. Sen sisällä pelaajat voivat liikkua tapahtumapaikalla ja näkevät laitoksen 360°. Tämän virtuaalisen kasinon sisällä voit käydä pöydästä pöytään, olla vuorovaikutuksessa jakajien kanssa, saada drinkin, keskustella muiden pelaajien kanssa, valita useista saatavilla olevista peleistä ja jopa sytyttää virtuaalisen savukkeen taukojen aikana. Käyttäjiä ei ainoastaan ​​kohdella täydellisellä kasinokokemuksella, vaan heidät voidaan jopa kuljettaa uskollisille kopioille kuuluisista tosielämän kasinoista, kuten Las Vegasissa, mikä parantaa yleistä kokemusta entisestään.

Varsinkin korttipelit hyötyvät suuresti VR:n kehityksestä, sillä pelaajat voivat kommunikoida keskenään ja jakajan kanssa pöydässä istuessaan. Suullisen viestinnän lisäksi puhutaan ominaisuuksista, kuten kättelemisestä, juoman jakamisesta ja muusta.

Mutta koska suurin osa pelaajista ei halua olla omilla kasvoillaan pelaamassa (ja sen kaappaaminen on itseasiassa melko hankalaa), meitä odottaa metaverse (Jasmon blogissakin piti päästä mainitsemaan metaverse!) kasinot, joissa mennään omilla avatareilla tai jotain vastaavaa.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.